17 Şubat 2014 Pazartesi

Portakal Reçeli Yapmaca

Malum mevsim kış (hoş hava sıcaklıkları fazlasıyla yüksek ama), işler yoğun bu yüzden seyahat planları bikaç ay ertelendi. Mevsimi geçmeden portakal reçeli yapmam gerekiyordu. Geçen sene yemek kursunda öğrenmiştim Portakal Reçeli yapmayı, ancak herşeyi not alan ben nedense bu reçel için sadece 2 kilo portakal 2 kilo şeker yazabilmişim :(( üzüldüm tabi ki ama hatırladıklarımla yapmaya karar verdim.

Ölçülerimiz;

2 kilo kalın kabuklu portakal
2 kilo şeker ( ben 1,5 kg kadar koyuyorum reçelin tadını nasıl severseniz)
2,3 kaşık limon suyu

Öncelikle portakallarınızı güzelce yıkayın bir çatal veya tereyağı bıçağı ile hafifçe kabuklarını kazıyoruz, bu kazıma işlemindeki amacımız portakalın kabuğunu kaldırarak beyazını görmek değil. Kazırken portakaldan elinize mini mini su damlaları gelmesini saplayarak hafif asitini alabilmek, tüm portakallara bu işlemi uyguladıktan sonra tencereye yerleştiriyor ve üstlerini hafif geçecek kadar su koyup kaynatmaya başlıyoruz. Bu işlemi portakallar yumuşayıncaya kadar yapıyoruz. Ben 5-6 kez suyunu doldur boşalt yapıyorum bu portakalın acısının çıkması için yapılıyor.

 Bu sabır gerektiren işlem bittikten sonra bir tencereye en fazla 2 bardak su ile beraber 7-8 bardak şekeri şerbet olması için ocağa koyuyoruz. Haşladığınız portakalları dilim dilim veya küçük küçük doğrayıp şerbet kaynadıktan sonra içerisine atıyor ve orta ateşte 1 saat pişmesini bekliyoruz.
 1 saat sonrasında hala sulu olduğunu düşünüyorsanız biraz daha kaynatabilirsiniz. Reçel istediğiniz kıvama geldiğinde limon suyunu da ekleyip 3-4 dk. daha kaynatabilirsiniz.Bu arada  reçelin kıvamını anlayabilmek için buzdolabına porselen bir tabağı koyup soğuttuğunuzda reçelden bir kaşık alıp bu tabağa döküp kıvamını rahatlıkla ölçebilirsiniz.

 Yoğunluğunu nasıl seviyorsanız reçelinizi çok veya daha az kaynatabilirsiniz.

Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara